mixtapes for weathers and moods / music for good days and bad days


For nonstop listening of players' tracks you must login to DEEZER music site! / A lejátszók számainak zavartalan hallgatásához be kell lépned a DEEZER zeneoldalra.

2017. október 7., szombat

2017. 10. 07. 13:16 magyarugar:MiX # 50 válogatott szám / 3ó 25p


2017. 10. 07. 13:16 magyarugar:MiX # 50 válogatott szám / 3ó 25p >>Cimbaliband, Smárton Trió, Alvin és a mókusok, Amorf Ördögök, Úzgin Űver, Djabe, Korai Öröm, Trottel, Kamondy Imre és a Vadsanzon Zenekar, Andras Wahorn, Marlboro Man, Amorf Ördögök, Napoleon Boulevard, Trottel, Kretens, Sexepil, Tankcsapda, Kolinda, Kontroll Csoport<<


Z E N E  /  M U S I C


LISTEN THE PLAYLIST ON DEEZER.COM
http://www.deezer.com/playlist/1681171971

magyarugar címke A lejátszó mindig a legújabb playlist számait játssza. / The player always plays the latest playlist tracks.







Cimbaliband 
Ördög útja 5:25
Kanász 5:17
Turceasca Oro 7:46
~ Feketetó 2008
Zenéjükben a modern kelet európai életérzés keveredik a népzenével, viszont mindez természetes formában történik, mert ők egy igazi “multikulti” zenekar.


Smárton Trió
West 5:36
Blues 6:05
Lüktetés 2:56
~ Még nem tudom 2006
A Smárton trió bemutatkozó lemeze! 
Sütő Márton - gitár 
Kovács Zoltán - bőgő 
G. Szabó Hunor - dob
A Smárton Trió az elmúlt évek legfrissebb hangzású csapata: lo-fi, retro hangzású (és kinézetű) csapat, erős Scofield és Hendrix hatás, elképesztő lazaság és kamaszos báj, ami azonban a komoly szakmai megalapozottság miatt sosem válik komolytalanná.


Alvin és a mókusok
Sok mindent láttam 3:00
Most is ugyanolyan jó 3:34
Vissza a kőkorszakba 2:58
~ Most is ugyanolyan jó 2004
A banda története közel 23 éve kezdődött, 1993-ban alakult Nyíregyházán, egyszerű garázszenekarként. Az évek során kétségtelenül Magyarország legnépszerűbb punk-rock zenekarává küzdötték fel magukat.





Amorf Ördögök
operett-tangó-pop-hop-szobadiszkó
Betyár a Holdon 3:41
Muskátlis teraszokon 4:24
~ Live At Kultiplex 2003
Visszatér az Amorf Ördögök! - Recorder
Az Amorf Ördögöket a Tövisházi-Tariska páros alakította imnáziumi zenekarként 1993-ban és még abban az évben kiadtak egy demókazettát, amit további három art-punkos, zajzenés, inkább kísérleti, de nagyon szórakoztató anyag követett ebben a páros felállásban, aztán 1999-ben csatlakozott hozzájuk Péterfy Bori énekesként és ahogy mondani szokás, a többi magyar poptörténelem.




Úzgin Űver
Fanfare 0:12
Cirkusz 2:40
Lépcsőház 4:31
~ Báb-Színház-Zene / part1 2002
A zenekar 1991 tavaszán alakult Kecskeméten. A név egy mongol eredetű helységnév, ahol ősi, kultikus temetkezési területet tártak fel. Jelentése talán ilyesmi lehet: vízben szegény terület, szegény aratás. Zenei célkitűzésünk a kezdetektől, hogy különböző népzenéket kiindulópontnak tekintve, a régi és modern hangszereket, hangzásokat és technikákat felhasználva, egyéni zenei világot alakítsunk ki. A Kárpát-medencéből Mongóliáig, vagy éppen vissza, balkáni, török, perzsa és örmény dallamokkal a fejünkben, viszont saját szerzeményekkel, nem átiratokkal dolgozunk.


Djabe
Update 00:20
Flying 8:03
Barraguira 4:58
~ Update 2001
A Djabe Magyarország elsőszámú jazz/world fusion zenekara. közel 20 éves fennállása alatt számos hazai, valamint nemzetközi díjat és elismerést szerzett. 2007 óta a Genesis egykori gitárosával Steve Hackettel is rendszeresen koncertezik. 2002-től kezdődően 42 országban vendégszerepelt Európában, Ázsiában és Észak-Amerikában.


Korai Öröm
2000/1
2000/3
~ Sound and Vision 2000
Műfaji besorolása nehéz: a zenekar szerint világzene, de gyakran sorolják a pszichedelikus és a progresszív rock kategóriákba.
Idézet: "ambient, városi népzene, pszichedelikus etno, a kilencvenes évek folyamatzenéje, akciózene. A Korai Öröm sok nép és sok galaxis hangjait ötvözi össze zenéjében."




Trottel
The Eye And The No 3:38
Burning In Fire 4:31
Interference 3:46
~ Interference 1999
„A jelen és a jövő mozgat” – Rupaszov Tamás
A Trottel zenekar folyamatosan változó felállásban és többször változó neveken, az új évezredben már Trottel Stereodream Experience néven lényegében a nyolcvanas évek eleje óta aktív. Egyetlen állandó tagja a kiadót is vezető Rupaszov Tamás, akinek érdemei a nyolcvanas évek punkszínterének aktivizálásában és dokumentálásában megkerülhetetlenek.


Kamondy Imre és a Vadsanzon Zenekar
Tangó a jégen 4:30
Angyalpor 4:03
Esővonat 5:39
~ Tangó a jégen 1998
Kamondy szöveget ír és énekel, Verebes György zongorán játszik, Dénes József gitározik, és akár énekel is. Czakó Péter basszusgitározik, Gyenge Lajos dobol. A zenét gyakran közösen szerzik.
Bereményi Géza írja, hogy a sanzon és az is, amit Kamondyék csinálnak nem más, mint az „ősidőkből idemaradt dalműfaj városi vadhajtása – vadsanzon”. A CD a húszas-harmincas évek berlini világát idézi. Kamondy ideálja Yves Montand, aki egy ötperces számba egy egész életet tudott belesűríteni. Ő is ezt szeretné – úgy érzi, erre fejlődik. Tudja, hogy széllel szembe mennek, hiszen mívesek a szövegeik, nem gépi a zenéjük, számaik „szembe mennek” a kordivattal.






Andras Wahorn
Cumber Gybsie Solemn 10:28
Kis kacsa fürdik fekete tóban 4:35
~ Whole 1996
Wahorn András - Ha ma meghalok, nincs probléma
Igen, kiadtam három lemezt, a Whole-t, a Madame Crane & Wahornt és a most bemutatandó The Dancer Of The Kinget. Hogy ez végül milyen műfaj, jazz, tánczene vagy micsoda, nem tudom, de nem is érdekes. Gyökeresen újat nem nyújtok - tegnap a barátaimmal felraktunk egy 1986-os Bizottság-felvételt, és kiderült, nem sokan változtam. Pedig már azt hittem. Nagyon szeretem ezt a zenekart. Igazából sosem éreztem magam ilyen biztosnak a zenélésben. A Bizottságot is szerettem, erős volt, de sosem egészen az enyém. Nyilván azért is volt jó. Most viszont érzem, tényleg azt csinálok, amit akarok, és nagyon hiszek benne.
Wahorn András a hollywoodi táncosnővel, Rachel Lesnerrel





Marlboro Man
Tombol a hülyeség 3:48
Sör 4:43
Bdör ember 4:29
~ Tombol a hülyeség 1995
Gerdesits Ferenc, Selmeci Péter, Tomai Dávid, Mayer Norbert, Szántó Gábor, Molnár Tamás, Tokár Alfréd
BELOVAGOLNI A CELEBVILÁGBA - MARLBORO MAN-INTERJÚ GERDESITS FASZIVAL

„dögunalom betartani a megszokott dalformákat”





Amorf Ördögök
Intro 2:41
Ketons go home! 1:25
Automata mosógép - remix 2:16
A génsebész 2:40
~ Ketons Go Home! 1994
A felvételek részben a Németh László Gimnáziumban, részben Csobánkán készültek 1994-1995 környékén








Napoleon Boulevard
Érints meg 3:25
~ Jó lenne, ha jó lenne 1993








Trottel 
After Dealing Out 4:42
Outside 4:26
Final Salute 8:22
~ The Final Salute In The Name Of Human Misery 1992
budapest punk anarcho-punk crust dbeat hardcore noise Nowy Targ
Re-release of the early (1991) album from one of the oldest Hungarian bands - still in their punk years. This is what happened when you leaved behind the iron curtain, listened to too much Subhumans and made it feel like Hungarian melancholy took over. Long, long poetic stories of trapped individuals sung in English, mainly female vocals, strong musicianship.That was their trademark at the time.  This record was released with (almost) original line up, during their most intense touring (all over Europe) schedule. Beautiful documentary of the time that passed away.


Kretens
Élet 1:27
Tegnap láttam a holnapot 2:40
Nincs mese 3:24
~ Rest of Kretens








Sexepil
Angel 4:04
Nobody is an Island
Wonder Boy 2:23
~ Love, Jealousy, Hate 1990








Szívd 3:21
Félre a tréfát 2:25
Anarchia 2:19
~ Baj van!! 1989








Nyolcsoros = Eight Lines 3:09
Pastor Ludens 2:03
Forgó öt 3:21
~ Kolinda 6 1988
Narancs-ásatás: Szerelem - Kolinda, 1977-1997 (Használati utasítás)
 Mikorra az első magyarországi népzenei lemezek (az 1977-ben induló Élő népzene sorozat) megjelentek, a Kolinda már sikeresen koncertezett Belgiumban és Franciaországban, és túl volt a második - francia kiadású - albumán. Magyarországon ugyanakkor sem a rádió népzenei műsoraiban, sem a Hungaroton lemeztársaságnál nem volt erre a "beskatulyázhatatlan" muzsikára igény, az első hazai ajánlatot egy olyan válogatás elkészítésére kapta, amely már vállalhatatlan volt számára. Ez a kettős szorítás oda vezetett, hogy 1979-ben felbomlott a zenekar, és a meghatározó magból ketten - Zsigmondi Ágnes és Lantos Iván - disszidáltak. Ezt követően hosszú évekig éppen úgy terjedtek a francia Kolinda-felvételek kazettán, ahogyan az URH vagy a Kontroll rockzenekaroké: "undergroundban", szénné másolt kazettákon.



Nem én vagyok 6:31
Kis piros bombázó 4:20
Eladom 3:38
Kicsinek látszol innen 4:07
Ez a történet is úgy kezdődött, mint a legtöbb amatőr zenekaré, azt azonban, ahová fejlődött, keveseknek adatik meg elérni. A Kontroll Csoport meghatározó részese lett a depresszióval és várakozással teli, kreativitásért kiáltó 80-as évek elején tapasztalt tehetségtobzódásnak: megfelelően érzékeny emberek a megfelelő időben a megfelelő módon viselkedtek, dalokat dobtak ki magukból, és minden soruk érvényes volt. Talált. A legtöbbet érték el, amit popzene elérhet. Táncolhattál rá, énekelhetted, miközben befészkelte magát az agyadba, szabadságot, szerelmet, költészetet árasztott, s ezért szeretni kellett - vagy éppen utálni, ha a másik oldalon álltál.
1980 nyarán Bárdos Deák Ágnes, Kistamás László és Hajnóczy Csaba összejött, zenekart csinálni. Csaba, aki a Zeneakadémián tanult, egy gimnáziumba járt Ágival, aki egy amatőr színházi társulatból ismerte Lacit. Ági és Laci énekelt, Csaba gitározott - klasszikus összhangzattan és kortárs repetitivitás együtt volt a fejében a punk nyerseségével. Szaxofonozni beállt Csaba öccse, Hajnóczy Árpád, dobolni Iványi Norbert, basszusgitározni pedig a zenei szakközépiskolában klasszikus gitárt tanult Farkas Zoltán, eleinte csak kisegítő zenészként...
Sokkal fontosabb ennél, hogy változás állt be a zenekar tagságában, aminek következtében egy év alatt más minőségi szintre léptek. Az URH 1981 márciusi búcsúja után Müller Péter Iván átlépett a Kontroll Csoportba, a nem elég pontosan doboló Iványi helyére beült Lehoczki Károly, s jött még egy szaxofonos, Ujvári János...
A zenei képzettség (Farkas, Hajnóczy), a filmrendezői agy (Müller), az amatőrszínházi múlt (Bárdos, Kistamás, Lehoczki, Ujvári) és a csapatmunka (csoporttaggá emelt technikusok: Kóczán Károly, Lehoczki László) eredményeként különleges előadásokat produkáltak ..
A zenében, az előadásmódban punkos lendület és operai pátosz, reggae és country, sanzon, keleties motívumok és repetitív elemek éltek egymás mellett harmóniában, a szó - mint a legnagyobbaknál - alapvetően a szabadság és a szerelem körül forgott. Szabadnak tekintették magukat, és ennek megfelelően léptek is fel. Trükkjük abban rejlett, hogy akár konzervatív füllel is befogadható, kifejezetten kellemes formába csomagolták a mondanivalót, melyet a késői Kádár-korszak kultúrpolitikájának szentháromsága, a "három t" idején betiltani már képtelenség volt, ám támogatandó nyilván nem lévén, a megtűrt kategóriába kellett sorolni...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése