mixtapes for weathers and moods / music for good days and bad days


For nonstop listening of players' tracks you must login to DEEZER music site! / A lejátszók számainak zavartalan hallgatásához be kell lépned a DEEZER zeneoldalra.

2017. október 28., szombat

2017. 10. 28. 10:58 magyarugar:MiX # 50 válogatott szám / 3ó 45p



2017. 10. 28. 10:58 magyarugar:MiX # 50 válogatott szám / 3ó 45p >>Kamondy Imre és a Vadsanzon Zenekar, Andras Wahorn, Marlboro Man, Amorf Ördögök, Napoleon Boulevard, Trottel, Kretens, Sexepil, Tankcsapda, Kolinda, Kontroll Csoport, Imre Köszegi Quartet, Kolinda, Kaláka, Csaba Deseö, Omega, Gabor Szabo<<


Z E N E  /  M U S I C


LISTEN THE PLAYLIST ON DEEZER.COM
http://www.deezer.com/playlist/1681171971

magyarugar címke A lejátszó mindig a legújabb playlist számait játssza. / The player always plays the latest playlist tracks.



Kamondy Imre és a Vadsanzon Zenekar
Tangó a jégen 4:30
Angyalpor 4:03
Esővonat 5:39
~ Tangó a jégen 1998
Kamondy szöveget ír és énekel, Verebes György zongorán játszik, Dénes József gitározik, és akár énekel is. Czakó Péter basszusgitározik, Gyenge Lajos dobol. A zenét gyakran közösen szerzik.
Bereményi Géza írja, hogy a sanzon és az is, amit Kamondyék csinálnak nem más, mint az „ősidőkből idemaradt dalműfaj városi vadhajtása – vadsanzon”. A CD a húszas-harmincas évek berlini világát idézi. Kamondy ideálja Yves Montand, aki egy ötperces számba egy egész életet tudott belesűríteni. Ő is ezt szeretné – úgy érzi, erre fejlődik. Tudja, hogy széllel szembe mennek, hiszen mívesek a szövegeik, nem gépi a zenéjük, számaik „szembe mennek” a kordivattal.



Andras Wahorn
Cumber Gybsie Solemn 10:28
Kis kacsa fürdik fekete tóban 4:35
~ Whole 1996
Wahorn András - Ha ma meghalok, nincs probléma
Igen, kiadtam három lemezt, a Whole-t, a Madame Crane & Wahornt és a most bemutatandó The Dancer Of The Kinget. Hogy ez végül milyen műfaj, jazz, tánczene vagy micsoda, nem tudom, de nem is érdekes. Gyökeresen újat nem nyújtok - tegnap a barátaimmal felraktunk egy 1986-os Bizottság-felvételt, és kiderült, nem sokan változtam. Pedig már azt hittem. Nagyon szeretem ezt a zenekart. Igazából sosem éreztem magam ilyen biztosnak a zenélésben. A Bizottságot is szerettem, erős volt, de sosem egészen az enyém. Nyilván azért is volt jó. Most viszont érzem, tényleg azt csinálok, amit akarok, és nagyon hiszek benne.
Wahorn András a hollywoodi táncosnővel, Rachel Lesnerrel





Marlboro Man
Tombol a hülyeség 3:48
Sör 4:43
Bdör ember 4:29
~ Tombol a hülyeség 1995
Gerdesits Ferenc, Selmeci Péter, Tomai Dávid, Mayer Norbert, Szántó Gábor, Molnár Tamás, Tokár Alfréd
BELOVAGOLNI A CELEBVILÁGBA - MARLBORO MAN-INTERJÚ GERDESITS FASZIVAL

„dögunalom betartani a megszokott dalformákat”





Amorf Ördögök
Intro 2:41
Ketons go home! 1:25
Automata mosógép - remix 2:16
A génsebész 2:40
~ Ketons Go Home! 1994
A felvételek részben a Németh László Gimnáziumban, részben Csobánkán készültek 1994-1995 környékén









Napoleon Boulevard
Érints meg 3:25
~ Jó lenne, ha jó lenne 1993








Trottel 
After Dealing Out 4:42
Outside 4:26
Final Salute 8:22
~ The Final Salute In The Name Of Human Misery 1992
budapest punk anarcho-punk crust dbeat hardcore noise Nowy Targ
Re-release of the early (1991) album from one of the oldest Hungarian bands - still in their punk years. This is what happened when you leaved behind the iron curtain, listened to too much Subhumans and made it feel like Hungarian melancholy took over. Long, long poetic stories of trapped individuals sung in English, mainly female vocals, strong musicianship.That was their trademark at the time.  This record was released with (almost) original line up, during their most intense touring (all over Europe) schedule. Beautiful documentary of the time that passed away.


Kretens
Élet 1:27
Tegnap láttam a holnapot 2:40
Nincs mese 3:24
~ Rest of Kretens








Sexepil
Angel 4:04
Nobody is an Island
Wonder Boy 2:23
~ Love, Jealousy, Hate 1990








Szívd 3:21
Félre a tréfát 2:25
Anarchia 2:19
~ Baj van!! 1989








Nyolcsoros = Eight Lines 3:09
Pastor Ludens 2:03
Forgó öt 3:21
~ Kolinda 6 1988
Narancs-ásatás: Szerelem - Kolinda, 1977-1997 (Használati utasítás)
 Mikorra az első magyarországi népzenei lemezek (az 1977-ben induló Élő népzene sorozat) megjelentek, a Kolinda már sikeresen koncertezett Belgiumban és Franciaországban, és túl volt a második - francia kiadású - albumán. Magyarországon ugyanakkor sem a rádió népzenei műsoraiban, sem a Hungaroton lemeztársaságnál nem volt erre a "beskatulyázhatatlan" muzsikára igény, az első hazai ajánlatot egy olyan válogatás elkészítésére kapta, amely már vállalhatatlan volt számára. Ez a kettős szorítás oda vezetett, hogy 1979-ben felbomlott a zenekar, és a meghatározó magból ketten - Zsigmondi Ágnes és Lantos Iván - disszidáltak. Ezt követően hosszú évekig éppen úgy terjedtek a francia Kolinda-felvételek kazettán, ahogyan az URH vagy a Kontroll rockzenekaroké: "undergroundban", szénné másolt kazettákon.



Nem én vagyok 6:31
Kis piros bombázó 4:20
Eladom 3:38
Kicsinek látszol innen 4:07
Ez a történet is úgy kezdődött, mint a legtöbb amatőr zenekaré, azt azonban, ahová fejlődött, keveseknek adatik meg elérni. A Kontroll Csoport meghatározó részese lett a depresszióval és várakozással teli, kreativitásért kiáltó 80-as évek elején tapasztalt tehetségtobzódásnak: megfelelően érzékeny emberek a megfelelő időben a megfelelő módon viselkedtek, dalokat dobtak ki magukból, és minden soruk érvényes volt. Talált. A legtöbbet érték el, amit popzene elérhet. Táncolhattál rá, énekelhetted, miközben befészkelte magát az agyadba, szabadságot, szerelmet, költészetet árasztott, s ezért szeretni kellett - vagy éppen utálni, ha a másik oldalon álltál.
1980 nyarán Bárdos Deák Ágnes, Kistamás László és Hajnóczy Csaba összejött, zenekart csinálni. Csaba, aki a Zeneakadémián tanult, egy gimnáziumba járt Ágival, aki egy amatőr színházi társulatból ismerte Lacit. Ági és Laci énekelt, Csaba gitározott - klasszikus összhangzattan és kortárs repetitivitás együtt volt a fejében a punk nyerseségével. Szaxofonozni beállt Csaba öccse, Hajnóczy Árpád, dobolni Iványi Norbert, basszusgitározni pedig a zenei szakközépiskolában klasszikus gitárt tanult Farkas Zoltán, eleinte csak kisegítő zenészként...
Sokkal fontosabb ennél, hogy változás állt be a zenekar tagságában, aminek következtében egy év alatt más minőségi szintre léptek. Az URH 1981 márciusi búcsúja után Müller Péter Iván átlépett a Kontroll Csoportba, a nem elég pontosan doboló Iványi helyére beült Lehoczki Károly, s jött még egy szaxofonos, Ujvári János...
A zenei képzettség (Farkas, Hajnóczy), a filmrendezői agy (Müller), az amatőrszínházi múlt (Bárdos, Kistamás, Lehoczki, Ujvári) és a csapatmunka (csoporttaggá emelt technikusok: Kóczán Károly, Lehoczki László) eredményeként különleges előadásokat produkáltak ..
A zenében, az előadásmódban punkos lendület és operai pátosz, reggae és country, sanzon, keleties motívumok és repetitív elemek éltek egymás mellett harmóniában, a szó - mint a legnagyobbaknál - alapvetően a szabadság és a szerelem körül forgott. Szabadnak tekintették magukat, és ennek megfelelően léptek is fel. Trükkjük abban rejlett, hogy akár konzervatív füllel is befogadható, kifejezetten kellemes formába csomagolták a mondanivalót, melyet a késői Kádár-korszak kultúrpolitikájának szentháromsága, a "három t" idején betiltani már képtelenség volt, ám támogatandó nyilván nem lévén, a megtűrt kategóriába kellett sorolni...




Imre Köszegi Quartet 
feat. Zbigniew Namyslowski
Darling (Köszegi) 9:34
Kati (Köszegi) 10:59
Soyuz Dance (Jack Gregg) 10:08
~ For Kati 1980
Drums – Imre Köszegi, Alto, Soprano  Saxophone – Zbigniew Namyslowski, Piano – Laszlo Gardonyi, Bass – Jack Gregg
Recorded: 20. September 1980 at Jazzclub "Henkelmann", Iserlohn/Westfalen.

Kőszegi Imre nem multimilliomos, de él
- Harminc-harmincöt évvel ezelőtt a Kőszegi Rhythm and Brassban kezdett Tony Lakatos szaxofonos, Dresch Mihály (szaxofon, klarinét, furulya) és sokan mások. Akkor nem volt zongora és bőgő, csak dob, kongák és fúvósok. Később jöttek a hagyományos formációk bőgővel, zongorával, fiatalokkal. Gárdonyi Laci kitűnő zongorista volt, évtizedek óta Amerikában tanít. Felléptem Zbigniew Namyslowskival, Jack Gregg amerikai bőgőssel, Suleyman Hakimmal, Frank Zappával, a legendás magyar gitárosokkal, Szabó Gáborral, Zoller Attilával, valamint Tommy Víggel, az Amerikából hazatért ütőhangszeressel. Voltak fesztiválok Debrecenben, Nagykanizsán, Székesfehérváron.


Játékos I (Iván Lantos) 1:46
Harom Árva (Iván Lantos, János Vas, Ágnes Kamondy) 10:14
1514 (Ferenc Halmos, Iván Lantos) 6:55
Tételek (János Vas, László Nagy, Péter Dabasi) 13:45
~ 1514 1979
Recorded At – Studio Frémontel (Studio created by Jacques Denjean in an old farm in Normandy)
A hetvenes évek közepére jól érzékelhető különbség mutatkozott a tradicionális előadásmódhoz ragaszkodó, illetve az attól elrugaszkodó törekvések között. Ez a különbség - sarkítva - a "népzene" és a "világzene" közötti választóvonal mentén rajzolódott ki, ezzel magyarázható, hogy a magyarországi világzene kibontakozását sokan a Kolinda együttes színrelépéséhez kötik. 
A Kolinda magja a színházi-zenei-képzőművészeti Orfeó kollektívából nőtt ki. Orfeóként előbb latin-amerikai politikai dalokat játszott, majd a Vízöntő nevet felvéve - a táncházmozgalom hatására - a Bihari táncegyüttes kíséretébe szegődött. Kolinda néhány tagcsere után 1975-re lett belőle, amikorra a magyar népzene kerete is szűknek bizonyult számára - ezután olyan feldolgozásokat készített, melyekre a szláv és cigány népzenék mellett a dzsessz és a rock is bélyeget ütött, és ehhez elektronikus hangszedőkkel szerelkezett fel. Addig ismeretlenül szuverén zenei világa messze meghaladta a magyar közízlést, s mivel nem fért bele egyik műfaji skatulyába sem, a monopolizált hanglemezkiadás éppúgy elutasította, mint a rádió. A nyugati impresszáriók azonban rögtön lecsaptak rá, s pillanatok alatt hároméves - és három 'lemezre szóló - francia szerződést kapott... (Marton László Távolodó)


Korzikai dallam 2:48
József Attila: Tudod, hogy nincs bocsánat 3:21
Az egykori Pesti Barnabás utcai Egyetemi Színpad a 60-as, 70-es években a magyar kulturális élet fontos helyszíne volt. 1970 januárjában játszottunk itt először, aztán évente többször is, irodalmi esteken, koncerteken.
1975 és 76 azért is voltak fontos évek a Kaláka számára, mert sokszor léphettünk fel Latinovits Zoltánnal közös előadóesteken szerte az országban. Hirtelen és fájdalmasan korai halála után, az ő emlékére énekeltük el az Egyetemi Színpadon Federico Garcia Lorca Siratóénekét 1976 októberében. Ezt a koncertünket (hála Fáy Andrásnak) a Magyar Rádió rögzítette. A műsor nem került adásba, de az archívum megőrizte.
Erre a CD-re azokat a dalokat válogattuk, amelyek azóta sem jelentek meg lemezen, vagy csak más hangszerelésben." - Gryllus Dániel


Roof Dancer (Dieter Reith) 5:15
Rock Talk (Jerry Van Rooyen) 3:58
Something Blue (Csaba Deseö) 4:16
Viola, Violin – Csaba Deseő, Keyboards – Dieter Reith, Tenor Saxophone, Soprano Saxophone – Wolfgang Engstfeld, Trombone – Åke Persson, Bass – Günter Lenz, Drums – Ronnie Stephenson
Recorded July 8, 1974 at MPS Studio, Villingen
Deseő a művészetet a művészetért szereti, és ugyan tanított is, neki a játék az élete. Homo ludens, főleg Gondához képest. Individualista, mint minden jazzalkotó, de ami jó a konzervativizmusban, az is jellemző rá. A Dália óta kompromisszumoktól mentesen igyekezett pályáját a jazzben kiteljesíteni. Ugyan mosolyogva szokta mondani, hogy mindezt megtehette, mert az Állami Hangversenyzenekar tagjaként 33 évig "civil" foglalkozása is volt, de ezt csak azok vehetik szó szerint, akik nem látták-hallották klasszikus zenei környezetben "dolgozni". Németországban a világ akkori egyik vezető lemezcégénél, az MPS-nél készített nagylemezt 1975-ben Dr. Dietrich Schulz-Köhn rádiós szerkesztő támogatásának köszönhetően...


Hazug lány (Mihály Tamás - Kóbor János - Sülyi Péter) 3:09
A madár (Molnár György - Kóbor János - Sülyi Péter) 3:38
Van, aki nyugtalan (Mihály Tamás - Kóbor János - Sülyi Péter) 2:18








Dear Prudence (John Lennon, Paul McCartney) 2:43
Both Sides Now (Joni Mitchell) 2:57
In My Life (Lennon, McCartney) 2:25
~ 1969 1969
Ha van olyan ikon, akinek papírmasé figuráját be lehet hajtogatni a félreismert és tragikusan elfelejtett zenész fiókjába, akkor Szabó Gábor biztosan az. A kijelentés fordítottja is igaz: ha van magyar zenész, aki a legnagyobb gitáros innovátorokra volt hatással, aki a kor szupersztárjaival játszott együtt, akinek interjúi a DownBeat lapjairól köszöntek vissza, ma meg John Legendtől Madonnáig idézik, akkor az szintén Szabó Gábor. Kiismerhetetlen, távoli világokat összehozó nagy alkotó volt. Kompozíciói hol eszköztelenül ragyognak, mint egy Pilinszky-vers, sokszor még hibákat ejtve is olyan áttetszően játékosak, mint a népdalok. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése